FAQ

Najczęstsze pytania-Poznań

Czy przy klinice jest parking?
Tak jest.

Czy rehabilitacja jest w ramach NFZ?
Niestety nie mamy kontraktu na rehabilitację z NFZ. 

Czy badanie RM i USG jest w ramach NFZ?
Niestety nie mamy kontraktu na rezonans magnetyczny i USG z NFZ. 

Czy poradnia ortopedyczna jest w ramach NFZ?
Tak.

Ile trwa wizyta?
W zależności od potrzeby Pacjenta, średni czas to 15-30 min.

Ile się czeka na zabieg?
Termin można ustalić zazwyczaj bardzo szybko, często w tym samym tygodniu co wizyta lub w zakresie tygodnia.

Czy można płacić kartą ?
Tak można.

Czy w ramach wizyty jest USG?
Nie, trzeba ustalić dodatkowy termin. USG wykonuje inny specjalista.

W jakim czasie od zabiegu należy podjąć rehabilitację i z jaką częstotliwością?
Zależny to od zabiegu. Lekarz poinformuje o tym na wizycie kwalifikującej do zabiegu.

Czy zdarzają się opóźnienia?
Tak, godzina wizyty jest umowna i może ulec zmianie.

Czy mamy wizyty domowe?
Nie.

Czy lekarz mówi po angielsku?
Tak.

Czy jest możliwość wizyty i badania USG w jednym dniu?
Tak, ale zazwyczaj należy umówić obie wizyty z wyprzedzeniem.

Czy trzeba mieć skierowanie na USG i RTG?
Na USG nie trzeba mieć skierowania, natomiast na RTG należy mieć skierowanie.

Z jakimi badaniami należy przyjść na wizytę?
Pacjent powinien pojawić się z dokumentacją z poprzedniego leczenia, jeśli dotyczy tego samego schorzenia.

Najczęstsze pytania-Konin

Jaki jest koszt konsultacji ortopedycznej?
Koszt wizyty ortopedycznej, preluksacyjnej, medycyny sportowej to 250zł, wizyta u profesora to 350zł.

Co zawiera ta cena?
Cena obejmuje konsultację oraz wszelkie zabiegi (zastrzyk, punkcja, założenie/ściągnięcie gipsu, usunięcie szwów, itp.). W ramach wizyty lekarz może wykonać podstawowe badanie USG.

Czy wykonanie badania RTG, USG jest dodatkowo płatne?
Pacjent  będący na wizycie prywatnej płaci za wszelkie dodatkowo zlecone badania. Badanie USG wykonane przez radiologa jest dodatkowo płatne.

Czy lekarz ortopeda wykonuje badanie USG podczas konsultacji ortopedycznej?
Tak, jeśli uzna, że jest ono niezbędne do diagnostyki pacjenta.

Jaki jest termin wizyty opłacanej przez NFZ?
Czas oczekiwania na wizytę w ramach NFZ to około 3 miesiące przypadek stabilny, 4 tygodnie przypadek pilny. Terminy te mogą ulec przyspieszeniu w zależności od stanu zdrowia pacjenta.

Czy operujemy pacjentów w ramach kontraktu z NFZ?
Nie operujemy Pacjentów w ramach kontraktu z NFZ, w Koninie mamy jedynie poradnię.

Czy Pacjenci uprzywilejowani (znaczna niepełnosprawność, kombatanci, zasłużeni honorowi dawcy, itp.) przyjmowani na wizycie NFZ mają prawo wyboru lekarza?
Pacjenci uprzywilejowani mają prawo do korzystania ze świadczeń poza kolejnością, ale nie mają prawa wyboru lekarza.

Czy jest możliwość płacenia kartą?
Tak, jest możliwość płatności kartą.

Gdzie jest najbliżej apteka?
Najbliżej apteka mieści się w szpitalu obok przychodni.

Czy wejdę na wizytę natychmiast?
Pacjenci zapisywani są na konkretne godziny, jednak moment przyjęcia może ulec zmianie, ze względu na przypadki pilne, pacjentów uprzywilejowanych, indywidualne podejście do pacjenta.

Jaki jest czas oczekiwania na kserokopię dokumentacji medycznej?
Czas oczekiwania wynosi 14 dni.

Najczęstsze pytania-Szpital Rehasport

Kiedy zostanę poinformowany o godzinie przyjęcia do szpitala?
Informacja o godzinie przyjęcia zostanie przekazana telefonicznie dzień roboczy przed zabiegiem, do godziny 13:00.

Czy miesiączka stanowi przeciwwskazanie do wykonania zabiegu?
W przypadku zabiegów takich jak endoprotezoplastyka biodra, kolana czy zabiegi w obrębie kręgosłupa lub dotyczące usunięcia dużych zespoleń, miesiączka stanowi przeciwwskazanie do wykonania zabiegu. W przypadku pozostałych zabiegów miesiączka nie stanowi przeciwwskazania.

Czy przed zabiegiem muszę wykonać EKG?
Każda osoba która ukończyła 40 rok życia musi wykonać i zabrać ze sobą do Szpitala wynik badania EKG.

Czy badania laboratoryjne do zabiegu mogę wykonać w klinice Rehasport?
Badania laboratoryjne można wykonać w Rehasport przy ul. Góreckiej 30 w Poznaniu. Wyniki będą dostępne dla pracowników szpitala w systemie. Badania można wykonać także w laboratorium najbliższym miejsca zamieszkania, wtedy wyniki zabierz ze sobą na przyjęcie do szpitala.

Czy dziecku może towarzyszyć rodzić w trakcie całego czasu hospitalizacji?
Dziecku do lat 16 może towarzyszyć przez całą dobę jeden opiekun. U nieletnich powyżej 16 r.ż. opiekun musi towarzyszyć przy przyjęciu i przy wypisie.

Czy do zabiegu operacyjnego muszę zmyć pomalowane paznokcie?
U kończyny operowanej należy zmyć paznokcie.

Czy do zabiegu operacyjnego muszę ogolić operowaną kończynę?
Niewskazane jest własnoręczne golenie operowanej kończyny do zabiegu. Stanowi to potencjalne źródło zakażenia. Czynność zostanie wykonana fachowo w Szpitalu przez personel medyczny.

Co muszę zabrać ze sobą do szpitala?
Zabierz ze sobą wypełnione dokumenty wraz z wynikami badań laboratoryjnych i obrazowych (Tomograf, Rezonans magnetyczny, RTG, EKG i inne, jeśli były robione) oraz przybory toaletowe i wygodne rzeczy na przebranie (t-shirt, legnisy lub krótkie spodenki, piżama, kapcie). Jeśli używasz ortezy lub temblaka zabierz ze sobą, lekarz oceni czy po zabiegu nadal będziesz z tych korzystał.
Zabierz również wypełnioną ankietę anestezjologiczną i epidemiologiczną, którą otrzymałeś od Opiekuna Pacjenta.

Czy przeziębienie, antybiotykoterapia, bolący ząb lub zapalenie dróg moczowych stanowią przeciwwskazanie do wykonania zabiegu?
Tak, powyższe dolegliwości stanowią przeciwwskazanie do wykonania zabiegu.

Kiedy następuje płatność za zabieg?
W dniu wypisu, bądź przy przyjęciu w przypadku zabiegu bez całodobowego pobytu w szpitalu.

W jakiej formie należy uiścić płatność?
Płatności można dokonać gotówką, kartą lub przelewem. Przelewem można dokonać zaliczki na poczet zabiegu lub opłacić całą kwotę przed opuszczeniem szpitala. Jeżeli będzie dokonywany przelew, prosimy o zabranie ze sobą potwierdzenia przelewu. Wszelkich płatności należy dokonać przed opuszczeniem szpitala. Nie wystawiamy faktur na przelew z odroczonym terminem płatności.

Czy po zabiegu będę można prowadzić pojazd?
Po wszystkich zabiegach operacyjnych niewskazane jest prowadzenie pojazdów.

Czy po zabiegu będę poruszać się o kulach?
Zazwyczaj ok. 3- 4 tygodni po zabiegu.

Czy otrzymam zwolnienie lekarskie na czas pobytu w szpitalu?
Jak najbardziej, zwolnienie będzie wystawione od dnia przyjęcia do wizyty pooperacyjnej.

Czy członek rodziny otrzyma zwolnienie z pracy w celu sprawowania opieki nad operowanym pacjentem?
Jeżeli spełnia wszystkie warunki prawne, to jest możliwość wystawienia zwolnienia z pracy dla najbliższej osoby.

Jak szybko wrócę do sprawności po zabiegu?
Jest to kwestia bardzo indywidualna do umówienia z lekarzem prowadzącym.

Czy operują Państwo w ramach NFZ?
Niestety nie wykonujemy zabiegów operacyjnych w ramach Narodowego Funduszu Zdrowia.

O której godzinie będzie mój zabieg? 
Godzina przyjęcia do Szpitala nie jest godziną przeprowadzenia zabiegu. Zabieg odbędzie się w dniu przyjęcia do Szpitala, nie określamy dokładnej godziny przeprowadzenia zabiegu.

Czy otrzymam zwolnienie lekarskie/opiekę na pacjenta? Na jak długo? 
Oczywiście, jeśli potrzebne jest zwolnienie lekarskie lub opieka. Pierwsze zwolnienie wystawiane jest od momentu przyjęcia do szpitala do daty wizyty pooperacyjnej.

W jakich godzinach można otrzymać wypis ze Szpitala?
Wypisy zaczynają się od godziny 11:00. Doba szpitalna trwa do godz. 13:00. 

Czy będę się widział/a z doktorem przed zabiegiem? 
Tak, oczywiście. Operator przyjdzie do Pana/Pani przed zabiegiem celem podpisania zgody na zabieg operacyjny. 

Jakie dostanę znieczulenie? 
Na ten temat wypowie się anestezjolog przez zabiegiem podczas wywiadu anestezjologicznego.

Czy rodzina może mnie odwiedzić po zabiegu? 
Tak, oczywiście. Najlepiej zadzwonić do Szpitala i zapytać czy pacjent jest już po zabiegu. Proszę o zapoznanie się z Regulaminem odwiedzin dostępnym na naszej stronie.

Czy osoba towarzysząca może zostać ze mną w szpitalu na noc?
Niestety nie ma takiej możliwości, ale możemy polecić hotel/pokoje gościnne w pobliżu szpitala. 

Czy będę miał/a rehabilitację w szpitalu? 
Tak, po zabiegu obędzie się spotkanie z rehabilitantem, który przedstawi jakie ćwiczenia należy wykonywać do wizyty pooperacyjnej. Otrzyma Pan/i również instruktaż ćwiczeń wraz z wypisem. 

Czy będę się widział/a z doktorem po zabiegu? 
Tak, doktor lub asystent doktora po zabiegu przyjdzie sprawdzić stan Pacjenta.

Czy można zostawić samochód na terenie szpitala? Czy jest parking? 
Oczywiście, szpital dysponuje całodobowym, monitorowanym, bezpłatnym parkingiem do dyspozycji Pacjentów i gości. 

Czy w szpitalu znajduje się apteka?
Na terenie szpitala nie ma apteki dla Pacjentów.

Czy w Szpitalu jest miejsce, gdzie może oczekiwać/pracować osoba towarzysząca?
Tak, dla osób towarzyszących, oczekujących na Pacjenta na parterze Szpitala dostępny jest pokój wypoczynkowy.

Czy będę mógł  jeść po zabiegu?
Tak, po odpowiednim czasie po operacji, co ustali lekarz dyżurny.

Czy będę mógł zamówić do szpitala dodatkowy posiłek z zewnątrz?
Zamówieniu posiłku jest możliwe po ustaleniu z personelem dyżurnym oddziału. Wystarczające wyżywienie zapewnia Szpital.

Czy na terenie Szpitala znajduje się sklep ortopedyczny?
W Sekretariacie Szpitala można zakupić sprzęt ortopedyczny i rehabilitacyjny (kule, ortezy, żele chłodzące, piłki, taśmy, rolki, pończochy uciskowe itp.).

Najczęstsze pytania-Sklep Rehasport

Jaki dokładnie asortyment oferuje sklep Rehasport?
W sklepie Rehasport znajduje się asortyment ortopedyczny w postaci: ortez, stabilizatorów, tutorów kończyn górnych i dolnych oraz kręgosłupa, pomoce chodzenia takie jak: kule, laski, balkoniki, również wózki, wkładki ortopedyczne, drobny sprzęt rehabilitacyjny oraz ultradźwiękowy system gojenia kości Exogen.

Co to jest ultradźwiękowy system gojenia kości Exogen?
Jest to jedyne w swoim rodzaju urządzenie wykorzystujące technologię emitowanych pulsacyjnie ultradźwięków o niskim natężeniu do stymulacji naturalnego procesu gojenia się kości w organizmie. Urządzenie EXOGEN jest:

  • skuteczne w przypadku niezrastających się złamań
  • bezpieczne w przypadku zastosowania metalowych elementów unieruchamiających bądź implantów

Czy rozmiar ortez jest uniwersalny?
Nie. Większość z ortez należy dobrać na podstawie pomiarów konkretnej części ciała z uwzględnieniem strony.  

Czy mogę zdejmować ortezę na noc?
Zalecane jest noszenie ortezy przez cały okres rekonwalescencji, lecz ostateczną decyzję podejmuje lekarz prowadzący bądź rehabilitant.

Czy ortezy można prać?
Większość z nich można prać, lecz szczegółowe wskazania znajdują się w instrukcji użytkowania.

Czy mogę zwrócić zakupiony towar?
Zakupiony towar nie podlega zwrotowi.

Czy istnieje możliwość wymiany artykułu?
Istnieje możliwość wymiany towaru na inny rozmiar lub kolor na podstawie paragonu lub faktury w terminie 3 dni.

Czy towary w sklepie są refundowane? Jeśli tak to w jakiej wysokości?
Asortyment sklepu w większości jest refundowany przez Narodowy Fundusz Zdrowia. Wysokość refundacji kształtuje się następująco:

  1. Wyroby medyczne typu: ortezy, stabilizatory, sznurówki, gorsety:

90% refundacji dla dorosłych od limitu NFZ

100% refundacji dla dzieci do ukończenia 18 r.ż. od limitu NFZ

  1. Środki pomocnicze typu: kule, laski, balkoniki:

70% refundacji dla wszystkich od limitu NFZ

Czy lekarz rodzinny może wypisać zlecenie na ortezę?
Lekarz rodzinny nie może wydać wniosku/zlecenia na specjalistyczny sprzęt ortopedyczny, ale może wydać wniosek na środki pomocnicze, czyli kule, laski balkoniki, wózek inwalidzki ręczny, materac przeciwodleżynowy, pieluchomajtki itp.

Jaki specjalista może przepisać zlecenie na zaopatrzenie ortopedyczne?
Zlecenie na zaopatrzenie ortopedyczne może być wystawione przez następujących specjalistów: ortopeda, reumatolog, neurolog, chirurg, onkolog, lekarz rehabilitacji.

Czy w sklepie dobierane są indywidualnie wkładki ortopedyczne?
W sklepie przeprowadzamy podstawowe badanie biomechaniczne stóp oraz za pomocą podoskopu, na podstawie którego dobieramy wkładki.

Czy wkładki ortopedyczne dobierane są na podstawie długości stopy czy rozmiaru obuwia?
Wkładki ortopedyczne dobieramy do długości stopy w celu podtrzymania odpowiednich łuków stopy.

Czy kule łokciowe mają regulację wysokości?
Każda kula łokciowa posiada regulację wysokości, zazwyczaj od 155cm do 185cm, dziecięce 115cm – 155cm.

Czy kolor taśm rehabilitacyjnych ma znaczenie?
Tak. Kolor taśmy świadczy o jej oporze, czyli określonej sprężystości taśmy. Dzięki właściwemu doborowi oporu taśmy do siły ćwiczącego i jego wydolności proces rehabilitacji przebiega sprawniej i bez komplikacji.

Jakie są formy płatności za zakupiony towar?
Sklep Rehasport prowadzi sprzedaż gotówkową oraz poprzez płatność kartą.

Czy sklep prowadzi wysyłkę towaru?
Tak. Towar jest wysyłany za pośrednictwem kuriera DHL.

Kto pokrywa koszty przesyłki?
Koszty przesyłki pokrywa kupujący.

Czy istnieje możliwość wypożyczenia zaopatrzenia ortopedycznego, kul inwalidzkich, wózka inwalidzkiego, balkonika czy ortezy?
Niestety nie. Możliwy jest tylko zakup zaopatrzenia ortopedycznego.

Wypożyczenie dotyczy jedynie aparatu Exogen, przeznaczonego do leczenia braku zrostu oraz do przyspieszonego gojenia świeżych złamań.

Jaki jest okres gwarancji produktów?
Okres gwarancji ortez to 12 miesięcy, z uwzględnieniem gwarancji 6 miesięcy na poszczególne elementy, zależne od producenta. Produkty kompresyjne przeciwżylakowe, przeciwobrzękowe objęte są gwarancją 6 miesięcy, wózki inwalidzkie 2–3 lat, balkoniki 12 miesięcy.

W przypadku zakupu produktu z refundacją NFZ gwarancja wynosi połowę okresu użytkowania przewidywanego przez Narodowy Fundusz Zdrowia.

Okres gwarancji może różnić się w zależności od producenta. 

Najczęstsze pytania-Rezonans magnetyczny

Czy mamy rezonans na NFZ?
Nie posiadamy kontraktu na badanie MR w ramach NFZ.

Czy jest opis do pobrania on-line?
Nie ma takiej możliwości.

Czy muszę mieć skierowanie na badanie MRI?
Skierowanie wymagane jest tylko do badania jamy brzusznej, pozostałe badania nie wymagają skierowania.

Czy za rezonans mogę zapłacić u góry?
Płatności dokonujemy po wykonanym badaniu w pracowni MR.

Czy muszę ponownie wypełniać zgodę na badanie skoro jestem kolejny raz?
Przy każdym nowym/kolejnym badaniu należy wypełnić zgodę.

Każdorazowo wypełniana jest zgoda na badanie.