NPS to skrót od angielskiego Net Promoter Score, co w polskim tłumaczeniu znaczy: Wskaźnik Rekomendacji Netto. Jest stosunkowo prostym i szybkim badaniem, w którym klienci korzystający z usług firmy czy osób, udzielają odpowiedzi na pytanie: na ile punktów oceniłby Pan/Pani uzyskane świadczenie? A co się z tym wiąże: czy poleciłby Pan/Pani tę usługę komuś z rodziny bądź znajomemu.
Skala ocen w tym badaniu wynosi od 0 do 10, a dobry wynik wcale nie jest tak łatwo uzyskać. Oceny od 0 do 6 są bowiem uznawane za krytyczne, 7 i 8 neutralne, a tylko 9 i 10 – jako pozytywne. A dokładniej, takie noty wystawiają potencjalni promotorzy marki.
Jak wygląda punktacja w badaniu NPS?
Aby sprawdzić końcowy rezultat badania, oceny neutralne są odrzucane. Obliczany zostaje odsetek promotorów, a następnie odjęty od niego odsetek krytyków. Wynik końcowy musi się znaleźć w przedziale od minus stu do plus stu punktów. Jeśli jest między 0 a 50 punktów, uznaje się go za dobry. Rezultat między 51 i 80 to już wynik doskonały, a powyżej 80 – światowej klasy.
W przypadku badania NPS w klinice Rehasport, pytania dotyczyły oceny usług: Szpitala Rehasport, lekarzy oraz fizjoterapeutów. W lipcu i sierpniu były one bliskie ideału: w przypadku szpitala wynosiły odpowiednio 96 i 91 pkt, oceny lekarzy uzyskały wynik NPS równy 87 i 80 pkt, a fizjoterapeutów: 91 i 87 pkt. Co ważne, ponad 200 osób udzieliło odpowiedzi dotyczących fizjoterapeutów , a ponad 160 – lekarzy.
Dziękujemy Państwu za zaufanie!